Friday, February 14, 2014

Celosv tov pr zkum Boston Consulting Group a Sv tov federace asociac pro rozvoj lidsk ch zdroj (


Celosv tov pr zkum Boston Consulting Group a Sv tov federace asociac pro rozvoj lidsk ch zdroj (WFPM) ozna il za z sadn ty i t mata v oblasti pr ce s lidmi zen talent , rozvoj leadershipu, strategick pl nov n pracovn s ly a anga ovanost zam stnanc . Do pop ed se posunulo posledn jmenovan ve spojen s v konem a odm ov n m.
Cel ch 56 % respondent nav c zm nilo kritick nedostatek talent v n slednictv senior mana er . sp n spole nosti obsazuj fruit basket decoration 60 % top mana ersk ch pozic intern , t m m n efektivn m spole nostem se intern vyhled v n mana er da z 13 %. Odr tento pr zkum i aktu ln situaci person ln pr ce v retailu?
Spole nosti p sob c v maloobchodu e v pr ci s lidmi stejn t mata jako firmy z jin ch oblast podnik n . Mana e i po aduj loaj ln , anga ovan zam stnance s maxim ln m v konem, akcentuj fruit basket decoration sni ov n n klad a pot kaj se s nedostatkem kvalitn ch l dr , i jinak e eno kvalitn ch a v konn ch liniov ch mana er . Sch ma motivace a stimulace v retailu funguje odli n . Jak mi jednou fruit basket decoration sd lil nejmenovan mana er, jde o motivaci na "kr tk mrkvi". Zam stnanci pot ebuj dob e rozum t, co se od nich o ek v , pot ebuj rychlou, bezprost fruit basket decoration edn vazbu ke sv mu v konu a co mo n nejrychlej n vaznou odm nu.
Z kladem pln n v sledk firmy je m t ty spr vn lidi. Zat mco obchodn ch z stupc spole nost za n b t na trhu pr ce nedostatek, v p pad profes z oblasti retailu st le po et voln ch uchaze n kolikan sobn p evy uje po et vystaven ch m st. Z aktu ln ch dat port l Jobs.cz a Prace.cz vypl v , e nap klad u prodava na jednu inzerovanou pozici p ipadaj a ty i voln registrovan z jemci. Zdaleka ne v ichni kandid ti jsou kvalitn a odpov daj po adavk m ze strany zam stnavatele. ada kandid t doslova zkou pozice v retailu, ani by se dob e sezn mili s po adavky v b rov ho zen a m li po adovanou kvalifikaci na danou pozici. Na druhou stranu je zn t, e kandid ti jsou dnes ochotn j p istoupit na m n v hodn podm nky ne p ed kriz . Potvrzuje to i Dagmar Suissa , editelka lidsk ch zdroj Marks & Spencer : "P i pohovorech zaznamen v me st le je t o n co men po et ot zek sm uj c ch ke mzd , bonus m a benefit m a naopak fruit basket decoration v ce t ch k t mat m, jako je stabilita spole nosti, firemn kultura, osobnost p m ho nad zen ho nebo kvalita intern komunikace." Jak je to ale se st vaj c mi zam stnanci? Z st vaj ve firm z loajality nebo ze strachu, e nenajdou jin vhodn zam stn n ?
Spole nost Marks & Spencer provedla mezi zam stnanci pr zkum spokojenosti, kter poodhalil oblasti, je jsou z pohledu motivace a retence zam stnanc nejkriti t j . Vedle n vratnosti dotazn k sledovala index loajality a index pozitivity. Loajalitu fruit basket decoration lze vyj d it tak m rou z jmu zam stnance pod let se na sp nosti firmy. Zat mco v oblasti pozitivity (zjednodu en e eno spokojenosti) do lo v porovn n s minul m rokem ke zlep en , index loajality nezaznamenal fruit basket decoration n r st a ve v sledc ch se projevil nejv t rozptyl. Dagmar Suissa vysv tluje z v ry: "V sledky jsme pe liv analyzovali s p ihl dnut m k opat en m, kter jsme v n vaznosti na p edchoz pr zkum realizovali, a tak s p ihl dnut m k dal m zm n m v oboru a do li jsme k z v ru, e hospod sk krize zvy uje spokojenost zam stnanc t m, e prost ednictv m vn j ch podm nek usm r uje jejich n roky. Proto doch z k r stu celkov spokojenosti zam stnanc . Ni m ru loajality vykazovaly fruit basket decoration prodejny, fruit basket decoration v nich se dlouhodob ji pot k me s ni kvalitou managementu. fruit basket decoration V sledky ot zek sm uj c ch ke zp sobu veden prodejny v t inou siln korelovaly s v sledkem zkouman ho indexu. Naopak prodejny, kde byla rove veden hodnocena kladn , prokazovaly i vy index loajality."
Podle Dagmar Suissy spokojenost nicm n nen pro spole nost z rukou motivace k v konu ani z rukou retence zam stnanc . Ty indikuje sp e m ra loajality, kter je bezpochyby ste n spokojenost utv ena, ale celkov je komplexn j m jevem, v ce v zan m na vnit n klima spole nosti a jeho dopady na zam stnance. Loajalita je bezpochyby fruit basket decoration ovlivn na tak silou zna ky zam stnavatele. Nen t k si vybavit p pady "spokojen ch" zam stnanc , kte p esto ode li "za lep m", nebo naopak jin , kte u spole nosti z stali i p esto, e n jakou dobu nebyli fruit basket decoration spokojeni nap . s v mzdy.
Souvislost mezi loajalitou zam stnanc a kvalitou veden nepotvrzuje jenom pr zkum spole nosti Marks & Spencer, ale i ada dal ch v znamn ch anal z, stejn jako zku enosti mana er a person ln ch editel . Pro sp ch firmy je z sadn dostatek schopn ch a talentovan ch mana er , l dr , kte dok ou v st sv t my a zam stnance motivovat. Proto mnoho firem investuje i nad le do rozvoje sv ch mana er . Je tomu tak i ve spole nosti Ahold . Ahold Czech Republi c rozd luje programy ur en k rozvoji mana er podle rovn jejich zku enost a vytipovan fruit basket decoration ch talent . Nov k m v mana ersk praxi je ur en estidenn Leadership Development Program ve t ech modulech: Z kladn mana ersk n stroje,

No comments:

Post a Comment